Ves al contingut principal

Entrades

Gaspatxo de dos melons, poma amb escopinyes, pernil. Cuina sana i fit.

Seguim amb receptes fresquetes, cuina sana i healthy food !
Avui amb un gaspatxo una mica sorprenen. 
Triturem dos tipus de melò diferents, juntament amb dos pomes, en el meu cas, varietat golden, una mica de sal i pebre negre. Deixem refredar.  Servim amb escopinyes ( de llauna, poden ser, si són de qualitat), uns bastonets de poma i pernil ibèric o del país !
Sense complicacions, un plat únic extraordinari !!!!



PD: idea inspirada en canal cocina
Entrades recents

Pollastre Rostit Fit !

El rostit de sempre però controlant l'oli, la sal i afegint força verdura !



En una cassola, escalfar una cullerades d'oli. Quan estigui calent, anar sofregint el pollastre ( en el meu cas eren cuixetes), sense salar. Quan comenci a estar daurades, afegir un parell de cebes tallades a octaus, 5 o 6  alls sense pelar (doneu un copet a cada all perquè es obri i deixi anar la substància), 2 o 3  tomàquets a 4 trossos, 6 pastanagues a daus,  les herbes (romaní, llorer, farigola), sal, pebre i canyella.

Quan passin 10 minuts, afegir el mig got de conyac, cava o vi. El conyac aboqueu-lo amb un got, no directament de l'ampolla sinó d'un got, perquè no s'incendii l'ampolla.

Quan l'alcohol s'evapori, baixar el foc, afegir un got d'aigua, tapar,  i deixar coure una mitja-tres quarts hora o fins que estigui  tendre (Si és pollastre ecològic costa més de coure, però us quedarà molt bo.)

Quan li quedi uns 10 m.  afegim uns bolets, en el meu cas eren rovellons

Salmo marinat amb soia, mel, all, cayena i sesam! Recepta guanyadora!

Fa uns dies hi va haver un concurs a la ràdio, a RAC1, al programa Tot és possible , dins la secció de la Mireia Carbó !
La temàtica receptes de peix fàcils i el premi super atractiu ! un un curs/taller de cuina a l'Escola de Cuina de Mireia Carbó

Els que em coneixeu sabeu que sóc molt de peix i també de les receptes fit i si pot ser, amb no massa ingredients,,,, que m'estresso... així, dit i fet ! Vaig enviar aquesta recepta i amb gran alegria ... vaig guanyar :-)



Aquí va la recepta !




Salmó marinat amb soia, mel, all, cayena i sèsam!
1. Deixem marinar el salmó 1 hora, amb la soia, mel, all, cayena i sèsam 2. Encenem el forn, dalt i baix, a 250 graus. Coem les cebes tallades en 4 parts 10 m al forn, posades a una safata 3. Afegim els tomàquets cirerols tallats per la meitat, i col·loquem el salmó a sobre amb la marinada i coem 15 m al forn! Podeu afegir uns espàrrecs verds. 4. Servir  Podeu afegir un polsim de sal, en compte, la soia és salada, o un polsim de pebre
Com veieu molt simple…

Albergínies Fit !

Ideal com a entrant o plat únic, low carb !


Pre-escalfem el forn, a dalt i a baix, a uns 200º C. Netegem les albergínies ( aproximadament una per cap, depenent si és plat únic o no) i les tallen en llesques d'un centímetre)

Les disposem sobre una safata (apta per forn) i li posem una mica de sal i una mica d'oli , però usant oli en spray per utilitzar el mínim possible.
Les deixem al forn uns 20 m. Mentre rentem i tallem uns tomàquets cirerols, ( si poseu 1 albergínia, doncs un 12-15 tomàquets).

Treiem la safata del forn i afegim els tomàquets, una miqueta més de sal i oli en spray, pebre i les herbes que més us agradin. En el meu cas, era un  molinet d'herbes amb orenga, romaní, farigola....

Afegim dues cullerades de tàperes ( mmmm, m'encanten ...). Ho deixem coure tot plegat uns 10 m.

Tornem a treure la safata i afegim mozzarella fresca però light !!!!! i una culleradeta de formatge ratllat light..

Ho deixem gratinar uns 5 minuts i servir !


Aquest dia vaig fer servir albergí…

Pa d'espelta integral

Aquest pa està fet amb farina 100% ecològica ! Sense cap additiu, i controlant la quantitat de sal i lliure de sucre ! High Carb, però ven sa ! I preparat molt ràpid en màquina de pa !



En la cubeta de la màquina de pa, avoquem en aquest ordre, 375 gr d'aigua mineral,  1 cullerada d'oli, 50 gr de llevat fresc per pa, 500 gr de farina d'espelta ecològica, 1 cullerada de farina de força ecològica, 1 culleradeta de sal, 2 cullerades de llavors de lli ( ecològiques).



Programem la màquina en funció ràpida ( moulinex) o per pa integra.
Deixar que la màquina treballi :-).
En acabar el programa, treiem el pa en cura , i el deixem refredar !
Ideal per combinar amb tot :-)

Low Carb Bread

Aquesta recepta és la més bona i ràpida fins ara de tots els intents que he fet de fer un pa lowcarb !



Per un "entrepà", posarem en un bol un ou gran (si pot ser ecològic), cullerada de farina d'ametlla, 1 de farina de blat de moro, 1 de farina de civada, 4 cullerades de llet d'ametlla o civada, mitja culleradeta de llevat royal i sal de l'Himàlaia( si pot ser). 
Un cop tot barrejat amb unes varetes manuals, bolcar la meitat de la barreja en un motlle rodó apte per microones. Coure durant 2:30 minuts (depèn del forn, haureu de fer proves). Repetir l'operació amb la resta de massa. 

Després torrar les dues llestes lleugerament (es cremen de seguit ....) i omplir :-)

Per les mides de farina uso una cullera mesuradora, que són uns 15 ml. Exactament les que apareixen a les fotos,  la lila. Per el llevat royal uso una cullerada petita, que correspondria a 5 ml, la rosa

Font de la imatge: https://www.amazon.es
En aquesta foto, com veieu a la massa li faig afegir uns 15…

Tortells Reis 2017

Aquí una mostra dels tortells d'aquest Nadal !

Aquest any he fet una recepta super ràpida !
Afegim a l'amassadora 500-525 gr de farina de força ( no la normal de arrebossar ! en compte! Ha de ser farina de forner), 40 gr de llevat de forner, 100 gr. de sucre glas, la ratlladura d'una llimona o llima i una taronja , un xarrup de prèsec o rom, 2 cullerades d'aigua de taronger ( azahar), 10 gr de sal. Quan comenci a agafar forma la massa afegiu l'ou, 125 gr. la mantega freda a quadrats. Ha de seguir amassant fins que es desenganxi de les parets.
Reservar durant uns 30 minuts en un bol tapat. 
Passat aquest temps, dividir la massa en dos o tres parts, formar un rectangle, omplir de massapà, xocolata o cabell d'àngel. Amagar la figura i la fava. Formar el tortell i reservar tapat sobre una safata de forn durant 1-2 hores.
Escalfar el forn a 200º, pintar amb un ou batut, decorar amb les fruites confitades, sucre i ametlla crua a làmines.
Coure al forn durant uns 20 minuts a…

Translate