Vés al contingut principal

Confiança i vida. Pa d'olives

Ja ha passat Sant Jordi. Crec que és la festa que més m'agrada de l'any.S'uneix dues coses que més m'encanten ! Flors i llibres.
M'encanten que em regalin flors. Ho sé. Potser regalar flors és efímer, potser penseu que superficial, etc... etc... però és un detall preciós.
I llegir, crec que és de les activitats que més m'agraden. "Gràcies" a que faig una bona estona de transport públic diàriament, acostumo a llegir bastant. Ja fa temps que m'he autoprohibit comprar llibres. L'espai de les vivendes actuals és reduït i acostumo a usar molt la biblioteca.
La biblioteca del poble, és quasi una extensió de casa meva. La tinc a uns 10 m, fins i tot agafo la wifi ;-).
Jo era de les que deia que no deixaria el paper. Però m'he passat a la nexus i és molt pràctic doncs en 300 gr, portes tots els llibres que vols. A més, jo acostumo a llegir llibres en paral.lel, depèn de com em llevo, segueixo llegint un o altre llibre i és clar, anava sempre carregada amb dos llibres. Ara segons l'ànim, obro un *.epub o un altre. Això si, a vegades obro la tablet per llegir i acabo jugant als Angry Birds :-)                                                                                                                    

Així que a Sant Jordi faig una excepció i compro llibres i em passo al paper. Cada any faig el mateix ritual, passeig per Barcelona i firma de l'últim llibre de l'Espinàs. En paper, of course !!!!En una nexus, on m'escriuria la dedicatòria el sr. Espinàs ?

La dedicatòria d'aquest any dóna per pensar : "Confiar en que la vida li porti molta vida".

Un altre fet d'aquest Sant Jordi és que després de fer el pa de Sant Jordi, m'ha agafat ganes de tornar a pastar pa, a mà. I el primer pa que m'he animat ha estat aquest pa d'olives.



No l'he fet, mai però el primer pas és la confiança. Si no surt bé, ja aplicaré el pla B o el pla C. Fins arribar a la Z crec que podré trobar moltes solucions. Sr. Espinàs, té raó, la primera premissa perquè tot surti bé, és la confiança.

El resultat el podeu veure : extraordinari. Avui no sé si la meva vida ha estat més vida, però el meu pa ha esta més pa i el meu dinar, més dinar .

Dedico aquest post al sr. Espinàs, per la seva simpatia i amabilitat !.

I a tots els que em seguiu, no deixeu que regalar roses, llibres i fer pa, que no se si us portarà més vida, però estic segura que si més amics per compartir-la ;-)

Ingredients:
130 g aigua
135 g aigua d'oliva (només )
12 g sal
370 g farina de força
140 g farina de sègol (centeno)

20 g llevat
1 cullerada d'olivada.
150 g oliva sense os
Edito: 12 gr de sal   ( m'ho havia descuidat )


Preparació


Sense panificadora
Barrejar les farines i la sal, afegir les dues aigües i pastar uns 6 minuts fins a obtenir una massa elàstica i homogènia, afegir el llevat, la olivada i les olives, pastar 5 minuts més fins que quedin totalment integrades.

Donar forma a la massa, posar-la en un bol enfarinat i deixar fermentar dues hores, en un lloc càlid de la casa.

Amb panificadora
Afegir els ingredients en l'ordre indicat. Programa 13 en la panificadora Moulinex. Programa només de pastar i llevar en la resta de panificadores. Afegir les olives quan piti la màquina.

Treure de la panificadora, donar forma a la massa.


Comú
Fer-li un tall en forma de creu i coure a 210 º C durant 40 minuts amb el forn de baix i 10 minuts amb el forn de dalt i baix.


Consells
  • El meu forn va una mica lent, potser amb 30 minuts amb forn de baix i 10 de dalt en tindreu prou
  • Si l'aigua és d'olives curades és més o menys natural, l'afegiu, si és de llauna ho substituïu per aigua
  • La farina de sègol dóna un toc molt especial, però si en teniu a mà també va bé la farina tota de força 
  • Important: les olives no s'afegeixen al principi, doncs els ingredients sòlids trenquen el gluten i el pa queda més dur, a banda que us costarà més pastar !!!!! Cal afegir quan la massa comença a ser elàstica !!!
  Per fer aquest pa m'he inspirat amb aquest publicat per La Vanguàrdia.


Comentaris

A mi també m'agrada molt Sant Jordi...i aquest teu pa! Les olives no m'agraden però estic segura quedarà bé amb qualsevol altra cosa! Una abraçada!
Marina A.F. ha dit…
Uau! Sembla boníssim i contundent, apuntat!

Translate

Entrades populars d'aquest blog

Salmo marinat amb soia, mel, all, cayena i sesam! Recepta guanyadora!

Fa uns dies hi va haver un concurs a la ràdio, a RAC1, al programa Tot és possible , dins la secció de la Mireia Carbó !
La temàtica receptes de peix fàcils i el premi super atractiu ! un un curs/taller de cuina a l'Escola de Cuina de Mireia Carbó

Els que em coneixeu sabeu que sóc molt de peix i també de les receptes fit i si pot ser, amb no massa ingredients,,,, que m'estresso... així, dit i fet ! Vaig enviar aquesta recepta i amb gran alegria ... vaig guanyar :-)



Aquí va la recepta !




Salmó marinat amb soia, mel, all, cayena i sèsam!
1. Deixem marinar el salmó 1 hora, amb la soia, mel, all, cayena i sèsam 2. Encenem el forn, dalt i baix, a 250 graus. Coem les cebes tallades en 4 parts 10 m al forn, posades a una safata 3. Afegim els tomàquets cirerols tallats per la meitat, i col·loquem el salmó a sobre amb la marinada i coem 15 m al forn! Podeu afegir uns espàrrecs verds. 4. Servir  Podeu afegir un polsim de sal, en compte, la soia és salada, o un polsim de pebre
Com veieu molt simple…

Crema de fredolics

Hola us presento una crema de fredolics que vaig fer ja fa dies, amb els que vaig comprar a Solsona.
La recepta me la van explicar en la mateixa exposició de bolets, jo simplement he afegit una picada.
Ingredient ( per dues persones )
uns 300 gr. de fredolics
750 ml de caldo de pollastre o verdures ( o aigua)
2 cebes
sal
pebre
1 all
julivert
unes 12 atmelles torrades ( o pinyons o avellanes o barreja )
1 torrada
oli verge d'oliva

Preparació
rentar els fredolicsseparar uns 50 gr de fredolics , els que veieu més macos i saltar en una paella amb una mica d'oli, fins que deixin anar l'aiguaEn una olla, posar un raig d'olli i saltar la ceba tallada menuda, quan comenci agafar color, afegir els fredolics (els 250 gr. que estan sense coure)Després de 8 -10 minuts afegir el caldo de pollastre ben calent i deixar coure 1/4 d'horaSalpebrar Triturar la sopaFer la picada amb l'all, el julivert, la torrada i les atmelles i una mica de caldoAfegir la picada a la sopa/crema Af…

Calçots al microones.

La combinació d'estar sense forn , sense màquina de pa i recuperant-me dels excessos de nadal, sumat a fer turisme = cuina de supervivència, planxa i verdures, i per tant cuino poc i publico poc :-(
Però després de fer calçotada fa uns dies, no puc evitar endur-me uns calçots.
I com ells puc coure ? per què no al microones, si es pot fer una escalivada ....... ?

El procediment, com quan ells faig al forn normal, explicat aquí.
És a dir, es treu la primera capa i la terra, es talla una mica la part verda i es col.loca a una safata apte pel microones. A sobre un raig d'oli.
Temps de cocció 10 minuts a 100% de potència ( microones de 900 W ) i 6 minuts de grill.
Com els calçots es entren al micro nets i amb la primera capa treta, doncs es poden menjar amb forquilla i ganivet !
Per acompanyar salsa romesco, com acostumo i aquesta vegada acompanyat de rap al vapor, fet a l'estoig lékué durant 3 minuts, simplement amb una mica de sal !